ESTETICA GÂNDULUI - Klausenburg Publishing House Blog

sâmbătă, 24 aprilie 2021

ESTETICA GÂNDULUI

 


(Dupӑ ce ai spus un adevӑr, sӑ încaleci repede un cal pur sânge arab şi sӑ fugi. Proverb arab)
...
Estetica gândului e o treabă complicată, 
ţine de esenţa lucrurilor, 
de urâţenia frumosului şi invers. 
Până la urmă, una e tot, 
însă estetica ne salvează întotdeauna 
dintr-o piruetă descentrată. 
...
Uite, vezi, faţada ieftină a fericirii 
în care ţi se propovăduieşte 
spovedania cu ”think positive”. 
Ţi-aş răspunde cu ”stupid people”, 
dar mă întorc la estetică şi-ţi spun, 
că nu mi-am cumpărat 
încă un cal pe care să-l încalec, 
după ce ţi-am spus adevărul meu
ce taie în carnea cât se poate de vie
minciuna vreunui apostol ateu.
...
Estetica gândului e o treabă de fineţe, 
o artă de-a te arăta înainte de a fi fericit. 
E strategia înaintea vieţii şi a morţii 
din lucrurile mici şi vii. 
Cea mai mare victorie a fost atunci când m-am învins, 
au spus unii. 
Aceastӑ estetică nu vreau s-o cunosc. 
Mă depăşeşte înţelesul minţilor bolnave 
de un eroism inutil
şi mă rezum la gândul în care estetica îmbrăţişează mintea, 
fie ea şi cea de pe urmă, fără niciun martiriu infantil.
...
Estetica gândului te poate face uman,
deşi e o treabă complicată şi de fineţe,
precum un basm povestit la urechile pernelor
întinse pe cel mai tare divan,
e estetica tinereţii fără bătrâneţe,
dar îţi mai spun, 
că bătrâneţea e doar pentru cei curajoşi,
laşii n-au cum să reziste,
Dar poţi să fii şi mai bătrân cu o tinereţe,
e doar o treabă de estetică simplistă
şi de-aici încolo, 
te las într-o lume foarte materialistă
să aplici estetica viselor.
...
(Ti-ai cumpărat un pur sânge arab?)
...
Din cartea de poezie Zborul de Duminică
...
© Ioana HAITCHI, 08.02.2016, Klausenburg
Estetica gândului - soundcloud 

Un comentariu:

  1. Sunt cu soțul meu de 7 ani fără copil, eu și soțul meu am încercat tot posibilul, dar nu am avut niciun rezultat, până când am întâlnit o prietenă de-a mea foarte bună care mi-a povestit despre Dr Dawn acuna și cum a ajutat-o, i-am explicat. totul la Dr Dawn acuna dupa ce am contactat-o ​​pe Whatsapp, a promis ca ma ajuta, mi-a dat niste instructiuni pe care le-am facut perfect, spre surprinderea mea am ramas insarcinata la 2 saptamani dupa ce m-a ajutat si acum am un copil frumos acum, toate datorită Dr. Dawn acuna, contactați-o pentru o soluție rapidă la problema dvs.
    *Daca vrei sa ramai insarcinata.
    *Dacă vrei să-ți întorci iubitul.
    *Dacă vrei să vindeci vreo boală.
    *Dacă vrei noroc în viața ta.
    *Dacă doriți să opriți avortul spontan și altele,
    : e-mail { dawnacuna314@gmail.com}
    Whatsapp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere